.

duminică, 17 ianuarie 2010

Despre religia Crestina

Ma gandesc de mult timp sa scriu despre religie si ce fel percep eu religia pe care sunt obligat sa o studiez la scoala si care imi impune in mod moral sa ma duc o data pe saptamana la Biserica . Sa incep cu Biblia , document simbolic pentru aceasta cultura . Biblia , in opinia mea este un cumul de valori , de standarde si de invataturi pe care un om , Iisus , impreuna cu ai lui ucenici si predecesori , sau ma rog , in esenta cu toti care au participat la scrierea unei bucatele de istorie de pe vremea lor . In general in Biblie sunt expuse doctrini , ca un fel de program al fiecaruia , felul lor de a gandi si de conexista cu pacatale si trairile unor oameni saraci spiritual in comparatie cu ei , acel fel pe care ei incearca sa ni-l lase mostenire noua , crezand ca tot ce fac ei este moral . Insa parerea mea este una contrarie acestui document . De ce ? Nu pentru ca vreau sa fiu "pe trend" si sa zic ca sunt ateu , pentru ca nu ma consider . Zic asta pentru ca actiunea principala are loc acum 2000 de ani , intre timp omul a evoluat , are noi standarde , majoritatea oamenilor au teluri inalte , sau cel putin mai inalte decat sa supravetuiasca . Zic ca nu sunt ateu complet pentru ca sunt de acord cu anumite invataturi pe care Biblia incearca , mai nou din rasputeri , sa ni le spuna . Oricum , e interesant sa o citesti , macar pe sarite .

Oricum , nucleu articolului urmeaza :-D . Religia Crestina promoveaza increderea intr-o forta supranaturala , ce controleaza tot , nu poti sa te supui sau sa te impotrivesti acestei forte , ci doar dansezi cum iti dirijeaza melodia aleasa intr-un mod elegic .
Oare asta nu e definitia "sortii" , "karmei" , etc. Adica , eu ar trebuit sa stau mototolit mai ceva ca o foaie de hartie dupa o tendativa de rezolvare a unei ecuatiei foarte grele ce mi-a dat frisoane pana in momentul sublim de revelatie cand mi-am dat seama cum se rezolva si defapt nu am reusit , undeva intr-un colt ascuns , intunecat , sumbru , lipsit si de atomii de praf din aer ? E destul de trist sa crezi toata viata ca e cineva sau ceva , acel supranatural ce iti controleaza soarta . ( Adica e de ajuns de rau cu politicienii romani :-D ) Cred ca cei ce sunt setati pe chestia asta cu Dumnezeu , religia " este tot ce avem noi nevoie " sunt persoane prea slabe in vointa sau prea subtiri in caracter . Ele au nevoie de sustinere morala din partea divinitatii , nu pot sa-si incerce puterele , nu isi exercita propria vointa . Este adevarat , crezand in Dumnezeu sperantele cresc , insa sa fim realisti , nu si sansele , sau nu foarte mult . E bine sa ramanem pe latura aceasta realista , care e la mijlocul unui segment cu cele 2 extremitati : optimism si negativism . Am sa vorbesc despre asta alta data . Daca ma intreaba cineva de ce nu stau noaptea sa fac rugaciuni , de ce nu cer ajutorul lui Dumnezeu in problemele personale , in probleme de viata , in problemele existentiale as putea spune ca n-am nevoie de un prieten imaginar cu care sa-mi dezbat intr-un ritm energic , in care ideile s-ar inneca una dupa alta , insa cred ca as jigni persoana respectiva , posibila mica victima a Bisericii . Asa ca raman la opinia mea , ca ale mele ganduri si tentativele mele de a anticipa viitorul , de a ma feri de necazuri , boli etc. au o eficienta mult mai mare , sau cel putin asa zice mintea mea si analizand cordexul printr-o retrospectiva fugitiva as putea spune ca acuratetea este destul de mare .

Despre Biserica rezerv un articol separat .


Have a great night ! Sleep well !

Un comentariu:

  1. Sunt intrutotul de acord ca biblia are invataturi bune, insa asta nu ma face sa nu fiu ateu, fiindca si constitutia mi se pare o dovada de moralitate. De fapt, asta e sg motiv pentru care apreciez religia, si anume ca ne tine in frau cat de cat.
    Nu sunt de acord cu milogirea... e ca si cum suntem copii mici si ii scriem lui Mos Craciun ce sa ne aduca. Sa fim seriosi! Avem destule capacitati incat sa fim pe cont propriu, sa nu ne controleze nicio presupusa zeitate.

    ... whatever... mi-a venit o idee de un viitor articol!:))

    RăspundețiȘtergere