.

duminică, 22 noiembrie 2009

Plan de viitor

Este un prim articol mai greu de abordat , dar cum zicea un coleg , daca postez acum , sa vad daca mi se intampla peste 10 ani ceva din planul asta . Oricum , ideea a fost prima data sugerata la ora de dirigintie , cand am avut ca tema creerea unui astfel de plan .

Ce plan de viitor si-ar putea face un adolescent in floarea varstei , adica 16 ani ? Nu putem decat sa visam , nu sa gandim obiectiv . Fiecare dorim sa avem o slujba banoasa , daca s-ar putea sa muncim doar 2 ore , fara sa facem prea mult efort , sa avem o prietena / un prieten cu care , in prealabil , sa ne impartim viata .

Totusi , nu cred ca trece zi in care nu ma gandesc cel putin cateva momente , daca nu ore in care ar trebui sa dorm , la ce as vrea sa fac in viata mea de dupa 18 ani , si cum as putea reusi .

Toata lumea se gandeste la locul in care va profesa . La fel si eu . As dori sa lucrez la o firma IT , in care pot sa-mi etalez cunostintele dobandite in ale informaticii , sa castig multi bani ( pentru ca-mi doresc sa nu am problema banilor in ecuatia vietii ) , sa-mi placa la nebunie ceea ce fac pentru care sa-mi bat creierii in momentul unei lucrari mai grele si care sa-mi ofere posibilitatea de a calatorii destul de mult prin lume si prin tara . Cum sa fac sa ajung la implinirea acestui prim scop ? Pai , ar trebuii sa absolv o facultate de informatica . Eu doresc sa ajung chiar la politehnica , adica Automatizari Calculatoare . De ce la politehnica ? Si eu imi pun intrebarea asta pentru ca destul de greu , sau asa se zice . Pentru ca in politehnica nu trebuie sa renunt la fizica lucru ce mi-ar da un mic avantaj in gama de job-uri pe care o voi analiza . Din nou , cum ajung la politehnica ? Terminand profil real mate – info . Nu cred ca am prea multe probleme de depasit in a termina cu medie mare acest profil , mai ales daca invata din ce in ce mai bi . Deci viitorul e destul de colarat in privinta implinirii acestui vis , sau obiectiv .

Cum am mai spus , aproape fiecare isi doreste un partener de viata , si dupa o autoevaluare a personalitatii , modului de a gandi , etc. etc . nu cred ca e o idee prea rea J . In viitor as dori sa acord un timp mai mare in incercarea de a imi gasi prieteni adevarati , si totodata „fata visurilor mele” .

Ca un al treilea obiectiv vreau sa reusesc sa investesc banii de la slujba aia banoasa precizata mai sus intr-o casa , sau poate chiar vila , in care sa-mi construiesc o mica sala de sport , un living foarte mare , cu de toate , si alte lucruri . Poate seamana cu un vis pe care toti il avem , dar eu imi propun cu adevarat sa reusesc sa il aduc la realitate .

Totodata doresc ca prin autoeducatie sa-mi schimb mentalitate de roman , una prea veche care , a adus tarii prea multa dezonoare , si care cu noul val al generatiilor premergatoare se doreste schimbata . Nu mai vreau sa ma gandesc ca e un ghinion ca traiesc in tara aceasta si ca totul se poate schimba incepand cu propria persoana si influentand pe cel de langa din in a face mai bine.

Cam asa suna un plan destul de vag despre viitorul incetosat pe care-l prevad . Si sa folosim o replica la moda prin guvern „Asa sa ne ajute Dumnezeu” . J

5 comentarii:

  1. Asa sa te ajute Dumnezeu? Nu zau!:)) Daca incepi cu ideea asta e posibil sa-ti ratezi viata, caci Dumnezeu nu te va ajuta pe tine, pacatosul. Oricum, stiind ca glumesti, o sa-ti duci planurile la realizare.
    E foarte bine ca esti hotarat in ce vei face si e si mai bine ca ai dotarile necesare. As mai adauga si faptul ca nici macar 2 ore nu as vrea sa lucrez... as vrea sa stau si sa-mi vina banii. Insa pana nu-mi spune tata ca e mostenitorul lui Bill Gates, nu prea pot sa stau degeaba.
    Cred ca mentalitatea de roman e cel mai greu de schimbat:))... pentru noi, tanara generatie, e oarecum mai usor, insa pentru ceilalti e deficil si... traind intr-o lume unde majoritatea nu poate fi schimbata, nu ai alta solutie decat sa paresesti "Romanica".


    In orice caz, mult succes in ceea ce ti-ai propus!

    RăspundețiȘtergere
  2. Planurile si ideile se schimba...la fel si idealurile. E bine daca reusesti sa ti le mentii si mai ales sa le implinesti!

    RăspundețiȘtergere
  3. Oh, prietene, ai uitat să spui în descrierea ta cât eşti de fiţos. :P (glumesc, în caz că cineva care nu te cunoaşte m-ar putea crede). Nici nu ştii cât mai am de învăţat, că am mâine un parţial, dar încă mai lenevesc, am citit acest prim articol şi nu mă pot abţine de la a nu comenta; ce să-i faci, fiecare cu defectele sale. E foarte tare începutul tău... începutul în viaţă, dacă mai pot să-i spun aşa la vârsta ta. Eşti foarte structurat şi ştii ce vrei să realizezi, eşti optimist, zic eu... dacă o să ai şi destulă voinţă şi putere, o să faci tot ce vrei ca să fii fericit. Însă, aşa cum zicea şi Andreea, mereu se mai schimbă ceva, odată cu vârsta, cu noile idealuri... cred că şi eu mai treceam în clasa a 10-a prin faza 'medic veterinar - psiholog ş.a.'. Nici acum, când am şi eu 18 ani, nu ştiu exact ce vreau şi mă întreb dacă trebuia să fiu cu adevărat la facultatea asta.
    Oricum, merg înainte şi descopăr în fiecare zi noi căi şi resurse pentru viitorul meu. Cât despre celelate 'domenii', abia aştept şi eu să-mi cunosc 'jumătatea', să am copii, casa mea, serviciul meu...
    Tu ai răbdare şi trăieşte cu adevărat fiecare zi, bucură-te de toate lucrurile mărunte care ţi se întâmplă, dar care te fac fericit şi nu le bagă în seamă pe alea naşpa. Ai potenţial şi visezi bine, aşa că o să trăieşti bine, asta dacă tot menţionai de treburi politice. Dar stai numai să-mi iau şi eu centura, să vezi ce bătaie îţi dau, de rămâi fără speranţe de viitor. (glumesc, dar tu ştii asta).
    Toate cele bune şi multe articole grozave pe blog!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim9.9.10

    Ce s-a schimbat dupa aproape un an? Coordonatele dupa care te ghidezi au ramas aceleasi? Esti dator cititorilor tai fideli cu un update!

    RăspundețiȘtergere