.

sâmbătă, 25 septembrie 2010

Proiectul "Let's do it, Romania!"

In primul rand impresia mea finala a fost ca mai degraba s-ar fi numit "Let's fss it, Romania". Sincer am fost entuziast, cat de cat pentru caracterul meu flegmatic, dar totul mi s-a parut o farsa. Organizarea hai sa zicem ca a fost ok. Modul de informare a fost din nou ok. Ma opresc aici pentru ce-i care citesc si s-ar putea sa nu se fi uitat la reclamele dintre telenovele sau dintre reprizele de la meciul de fotbal si nu fi vazut. "Let's do it, Romania!" a fost un proiect prin care fiecare locuitor al tinutului carpato-danubiano-pontic putea sa se inscrie intr-un proiect de ecologizare a spatiilor verzi din jurul unui oras(in genere paduri unde oamenii arunca gunoaie, prezervative, sticle de vodka ieftina sau cutii de pateuri).
Asa, sa revin. De ce mi s-a parut un fss si o farsa? Pentru ca daca nu ma insel prima actiune de acest gen care a dus si la extidere nationala a proiectului a fost in Sibiu unde s-a adunat o cantinate numeroasa de membrii. Din cate am inteles organizatorii se asteptau la un numar de un milion de cetateni , aproximativ 20-25 % ( mie lene sa calculez ) din populatie. Ceea ce era ok din nou. Pana la urma au fost inscrisi 73196 de voluntari, ceea ce mi se pare foarte ok again. Sa o credeti voi. Mi se pare super putin, adica mai putini decat un oras de talia Birlad-ului. Si acum serios vorbind la cate gunoaie a gasit echipa din care am facut eu parte pe metru patrat, pai generalizand, cred ar fi trebuit ca toti membrii Romaniei+ 1/2 din UE sa vina sa curete Romania asa, macar oleaca. Cu exagerarile de rigoare. Pe langa indolenta pe care romanii si-au expus-o foarte clar din nou cu o nonsalanta unicat, nici proiectul n-a fost chiar ok dintr-un singur punct de vedere. Si il voi critica. Unei grupe de 9 insi i s-a acordat doar 30 de saci cu capacitate de 120 de litrii. Am avut cumparat preventiv inca 2 role. Asadar, cu chiu cu vale, cu trageri de timp, cu pauze si cu o multime de "lafaiala" am reusit sa-i umplem pana la refuz pe toti in mai putin de 3 ore, programul durand de doua ori pe atat. So, nu e cazul sa trag o concluzie, dar nu cred ca Romania a dovedit ceva prin proiectul acesta sau nu mai mult ca exista un altfel de a-ti face publicitate online sau ca putini oameni au luat initiva pe bune de a face o tara mai eco si mai responsabila. Oricum, macar cei 73196 de voluntari si-au dovedit dorinta de a trai intr-o tara cu mai mult bun simt si cu mai multa curatenie si spatii verzi netaioase( taioase de la sticle sparte sau cutii incognito).

Un comentariu:

  1. Ma trezesc si eu acum sa comentez :)). Initiativa a fost buna, insa romanii sunt romani ("Lasa ca se duc altii sa curete!"). Eu sunt bucuros ca am participat la LDIR. N-am facut nimic spectaculos, dar am facut, in orice caz, mai mult decat 22 de milioane de romani.

    Btw... un milion nu inseamna 20-25%... ci apx. 4,5% :D

    RăspundețiȘtergere