.

miercuri, 23 decembrie 2009

Mersul unui roman prin viata

Sa presupunem ca fiecare decizie , fiecare ocazie , etc. pe care un roman o va trebui a o infrunta va fi un pas inainte sau inapoi . Sa zicem ca in viata unui roman sunt n pasi . Cum face nenea romanu' ?Primul pas va fi inainte , urmatorii inapoi , poate pe alocuri , pe loc . Si de ce gandesc asa ? Pai in primul rand suntem guvernati de o mentalitate absurda , prin care ni se sugereaza de mici ca aluia care fura ii este mai bine , aluia care are bani ii merge ca pe roate , dar totul l-a obtinut prin furtisaguri si ma rog , lista poate sa continue . Si nu ar fi numai mentalitatea asta infecta . Dar ne si complacem in ea , sau cel putin marea majoritate . La noi exceptiile sunt cei care se comporta civilizat , cei care invata si sunt blamati de cei din jurul lor . Asa ca in nici un caz nu o sa progresam , o sa ne lasam condusi de demnitari corupti , deci in nici un caz un pas in fata sau pe loc . Pasim pe loc atunci cand oamenii pe care i-am votat si care ne reprezinta eschiveaza o directiva a UE . Si totusi nu e prea multa politica in viata unui om obijunuit ? Adica trebuie sa ne uitam la ei , sa - i supraveghem , altfel putem sa ne trezim cu glontu-n frunte pentru ca am incurcat coloana oficiala .
Oricum . Consider ca ar trebui , incepand cu generatiile care nu au inca 25 ani , sa incepem sa aratam ca ne pasa , ca vrem sa fim respectati , dar si mai mult , ca vrem sa facem mai multi pasi in fata decat a facut trecutul pentru romani .

Un comentariu:

  1. Sunt curioasă să ştiu de ce vrei să participe la o chestie din aia persoane până în 25 de ani... poate te gândeşti că nu le curge prin vene sânge comunist, dacă pot să-i zic aşa... mereu se zice că tinerii, 'generaţia asta', o să schimbe totul... ei sunt viitorul... prostii. Tot timpul se zice aşa şi nu se mai întâmplă nimic. Dar na, dacă tu vrei să schimbăm România, să facem o lume mai bună, mă bag în proiect. Însă, până la urmă, în primul rând noi tre' să fim un exemplu pentru cei din jurul nostru... ăsta e cel mai bun început... restul... hai să facem o revoluţie... îi dăm jos pe Băsescu, Boc, Udrea, Berceanu, Videanu şi tot neamul lor... dar încă nu e rezolvat. Că tot poporul e majoritate. Nu noi i-am ales? Înseamnă că atâta ne-a dus capul şi ne merităm soarta pe următorii cinci ani... Oricum, se promovează atâta şi atâta incultură, că n-ai cu cine... tre' să-i învăţăm pe cei care ne sunt aici, aproape.
    Cât despre 'mersul românului', vreau să cred că nu suntem atât de... n-aş vrea să spun imbecili, că nu sună prea frumos... dar îl păstrez... cum să ne lăsăm manipulaţi în aşa hal de oamenii de la conducere? Toţi avem neuroni proprii... putem să ne dăm seama ce e mai bine pentru noi şi ce fel de paşi trebuie să facem... şi na, dacă ne duce vreun pas înapoi, să ştim să ne îndreptăm greşelile... ce-ar mai fi o viaţă fără greşeli? :)
    P.S. Că am aruncat un ochişor rapid pe articol, să văd dacă mai voiam să spun ceva... şi da... mi-a mai venit o idee. Spuneai de excepţiile care se poartă civilizat, care sunt cel mai adesea blamate... oh, prietene, dacă eu am un comportament corect... şi normal, până la urmă, poate să mă blameze cineva cât vrea. Dacă am pace sufletească, trec peste rataţi din ăştia... Oricum, viaţa-i atât de frumoasă... şi noi putem să profităm atât de mult de ea, dar ne irosim timpul şi resursele pe chestii fără rost.
    Dar cam atât... iar i-am dat pe discurs lung şi mi-e somn... :))

    RăspundețiȘtergere