.

vineri, 19 martie 2010

Despre limba romana , Romania , etc .

Gata , acum chiar m-am saturat . Prea multa lipsa de respect pentru tara asta , prea multa rusine din cauza faptului ca esti roman si vorbesti limba tarii . Asta ca un intro .

Deci , pff ... ok , inteleg sa fii suparat , debusolat , etc. din cauza idiotilor ce ne conduc sortile carierelor si care ne reprezinta afara . Deci , pentru asta nu putem da decat respectul cuvenit si ... ma rog . Fierb cand ma gandesc la demnitari inculti .

Dar , hai sa fim seriosi , de la a blama pe cei ce ne conduc pana la a renega limba romana , limba romana ??? Nu , asta nu o sa fac . Limba romana e prea frumoasa , prea vasta , prea poetica , prea de toate , nu gasesti motiv adevarat si pertinent pentru care limba romana sa nu - ti placa . Nu o vorbeste toata lumea , cu atat mai bine . Sincer , ca englez/american sau alt vorbitor de limba engleza m-as simti chiar foarte prost . Adica limba mea e folosita in orice chestie , chiar daca e buna sau nu . Nu stiu , cred ca ar fi absurd sa stiu ca 95% din populatie stie engleza ( nu e procent real ... whatever ) .

Si din nou . Am inceput sa ne blamam tara , care are o multime de aratat incat trebuie sa existe pe la televizor scurt metraje / emisiuni care sa ne deschida ochii si sa aflam ca avem ce vedea intre granitele Romaniei ? Poftim ? Cata ipocrizie . Oamenii astia nu ar trebuii sa se numeasca romani , sau oameni care sa aibe cultura . Daca blamezi tara ta , blamezi pe tine insuti .

Cum zice multa lume , avem mentalitate defectuoasa , dar oare nu pleaca totul de la noi . Avem mentalitate atat de idioata incat daca deja e , de ce sa incercam sa o schimbam .

Romania , tara in care m-am nascut , si mi-am petrecut anii copilariei , adolescentei si cred ca o sa mai stau pe aici o vreme . Nu mie rusine sa fiu roman , nu mie rusine sa vorbesc limba romana .

Rog pe toti practicantii sportului sa se abtina de la comentarii gen : "limba romana e naspa" etc . Va rog frumos , macar cat stati in Romania si nu aveti cuib prin alta tara . Va rog eu frumos ;;) :D:D:D .

Acum la sfarsit de articol ... va invit sa ascultati doua melodii sugestive pe tema asta :








See'ya

4 comentarii:

  1. Nu pot sa definesc o chestie. Sunt perfect de acord cu tot ce spui, dar totusi deabia astept sa plec din Romania. De ce? Vreo explicatie, ceva?
    Limba romana e foarte frumoasa prin comparatie cu engleza, care e insipida (asta e adevarul)... si din acest motiv este atat de vorbita.
    Stii ce e rau? Comportamentul nostru de peste hotare. Cand strainii spun Romania, fac automat legatura cu "hot/criminal/violator". Pai cum sa te mai mandresti? Stiu ca ei sunt niste idioti, dar pana la urma conteaza si cum esti privit din exterior.
    Cum iti spuneam, il apreciez pe Eminescu fiindca vorbea romaneste frumos, chiar daca era incredibil de plictisitor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu cred ca ai dreptate. Sunt plecata din Romania de 8 ani, am trait in Israiel 4 ani si sunt in Spania de alti 4 ani. Dar in acesti 8 ani nu mi-a fost niciodata rusine ca sunt romanca nici ca vorbesc romaneste, nimeni nu mi-a reprosat nimic niciodata. Acum sunt casatorita in Spania, am casa mea sotul meu, ma duc in fiecare an in romania pentru a-mi vedea parintii, dar viata mea e aici, daca pot sa ajut pe cineva bine, daca cineva vorbeste romaneste cu mine ii raspund, daca cineva ma intreaba unde m-am nascut nu mie rusine. Sunt mindra ca sunt romanca.Nu cred ca cineva poate renegar limba care a vorbit-o de cind s-a nascut, si locul unde s-a nascut e cum si-ar renega parintii, bunicii, radacinile. Daca cineva face asta e doar din snobism, din lasitate, de mendenitate si iartama de idiotenie. Nu e rusine sa fii roman.

    RăspundețiȘtergere
  3. mai nu stiu cum ai inteles tu ... dar tocmai asta am spus ... ca nu trebuie sa ne fie rusine ca suntem romani ... si ca nu-mi pica fazele de genul : "nu-mi place limba romana" ... read again

    RăspundețiȘtergere
  4. Si Viorica ... ma bucur ca exista oameni ca tine :D

    RăspundețiȘtergere