.

vineri, 4 octombrie 2013

Micile detalii ale tehnologiei nu sunt chiar atat de departe

Saptamana trecuta m-am cazat in unul din caminele din complexul studentesc Magurele. E o diferenta fata de experienta de anul trecut din Regie. As vorbi despre asta alta data. Zilele trecute m-am dus sa-mi fac contract pentru acces la internet. Nimic deosebit. Mi-am luat mac-ul placii de retea, m-am dus cu el la tipul care face conturile, mi-a activat contul si spuf am avut net. Partea despre care vreau sa vorbesc e urmatoarea: e putin impotriva regulilor de casa sa iti pui un router wi-fi in camera pentru a da in stanga si in dreapta la diverse persoane care nu vor sa-si fac abonament. Totusi eu l-am intrebat pe administratorul retelei daca as putea pentru ca as vrea sa am wi-fi pentru tableta si eventual pentru laptop cand stau cu el in pat. A fost de acord, dar mi-a zis sa-i aduc routerul sa-l configureze cica. Tot ce ar trebuii sa faca ar fi sa-i schimbe mac-ul routerului cu cel al placii de retea astfel incat sa pot sa ma conectez comform datelor de logare pe care le are el in baza de date de pe server. Si na, am ramas soc ca trebuie sa-mi duc routerul doar pentru asta. E foarte simplu, dar nu asta conteaza prea mult. Intre timp, mi-am luat un laptop si mi-am instalat ultimul Windows, Win 8. Evident, fiind o alta placa de retea, alt mac, deci trebuia sa-mi schimb mac-ul sa fie identic cu cel de pe fostul notebook astfel incat sa ma pot conecta direct prin PPoE daca as avea nevoie vreodata de conexiune directa. Sincer, nu stiam cum se face, aveam idee, dar n-am stat sa experimentez. Eeeh, si ca sa vezi, cum ziceam si in titlu, micile detalii de genul nu mai sunt chiar un mister. Am dat un brief search pe goagal (aka google ca sa nu fie confuzie) "how to change mac address in Windows 8", aleg primul clip de pe youtube si acolo e o captura desktop unde un tip explica foarte bine cum se face. Acum toate ideea e sa stii putina engleza si sa nu te temi sa intrii in Control Panel ca dom'le, curenteaza... Deci, pentru astia micii, care intampinatii probleme in ale folosirii calculatorului si stiti sa stati pe Facebook si Youtube, inainte sa sunati la operatorul de internet sau la nu mai stiu eu ce cunostinte "avizate", dati un search pe goagal, s-ar putea sa invatati si nu o sa va mai speriati ca nu va merge cine stie ce dracovenie. Pe langa asta, ca in exemplu de mai sus, in loc sa dau routerul la configurat si sa mi-l iau peste nu stiu cate zile si cu cine stie ce setari si alte nebunii prin el, asa mi l-am facut eu in 5 minute safe si efficient...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu